Een grote aannemer in Amsterdam was op zoek naar ondersteuning van hun bedrijfsprocessen. Onze maatwerk webapplicatie doet precies dat.
Lees verderVan der Zeeuw Bouw is een grote aannemer met veel medewerkers. Dat zorgt natuurlijk voor een hele hoop bedrijfsprocessen, diverse systemen, excelsheets en documenten. Ze vroegen onze hulp bij het ontwerpen en bouwen van één webapplicatie om diverse processen te stroomlijnen.
Deze applicatie moet door veel medewerkers van Van der Zeeuw gebruikt worden. Daarom is het belangrijk dat de interface snel en eenvoudig te gebruiken is, zodat iedereen het begrijpt. Dat lijkt misschien vanzelfsprekend, maar met veel data en functies is dat best een uitdaging. Die uitdaging gaan wij graag aan!
Voor dit project zijn we begonnen met een ontwerpfase. Eerst hebben we alle functies van de eerste versie van de webapplicatie op een rij gezet. Daarna hebben we in verschillende rondes ontwerpen gemaakt voor de gebruikerservaring (UX) en het uiterlijk (UI).
Bij deze ontwerpen lag de nadruk op eenvoud. De applicatie moest makkelijk te gebruiken zijn en er meteen vertrouwd uitzien. Daarom kozen we voor Google Material Design. Met deze ontwerpen hadden we een duidelijk plan om de applicatie te bouwen. Deze ontwerpfase doorlopen we telkens opnieuw als we een nieuw scherm toevoegen aan de applicatie.
De ontwerpen die we maken, realiseren we middels PHP, Javascript, HTML en CSS. We bouwen een webapplicatie. Dat is dus software die online benaderbaar is, zoals een website. Zo heeft iedereen met de juiste inloggegevens, altijd toegang tot het systeem.
Na het lanceren van een eerste versie, zijn we niet gestopt. We hebben een intensieve samenwerking met Van der Zeeuw Bouw, waarbij we constant doorontwikkelen. We verbeteren schermen en voegen nieuwe functies toe. Zo sluit de webapplicatie steeds beter aan bij de processen binnen het bouwbedrijf.
We hebben over de jaren al vele functionaliteiten toegevoegd in de applicatie. Van eenvoudige CRM functies, tot offerte-modules, planningtools en ticketsystemen. Alles om de dagelijkse processen van Van der Zeeuw nog makkelijker te maken en te digitaliseren.
De webapplicatie zorgt voor meer rust, overzicht en inzicht bij het bouwbedrijf. Digitaliseren is een proces, maar er worden nu minder systemen gebruikt en er is niet meer voor alles een aparte excelsheet nodig. Samen met de klant blijven we de applicatie ontwikkelen, zodat deze steeds beter aansluit bij hun organisatie en hen nog meer ontzorgt.
Ik werk nu een jaar vrij intensief met SHOCK Digital als bureau aan verschillende development issues, van miniscuul tot groter en impactvoller. Erg goede samenwerking, niets te klagen. Binnen onze bestaande, soms rigide systemen, weten zij oplossingen te vinden. Van filterfuncties en tot review-modules en maatwerk WP-plugins om data tussen verschillende systemen te schieten. Dank tot dusver!
Jochem ter BeekeOnline marketingmanager Anicura Nederland
Vertel ons over jouw doelstellingen en ambities, dan bouwen wij de digitale oplossing die daarbij past. Stuur ons een bericht met het formulier hieronder.